• OMX Baltic−0,11267,43
  • OMX Riga−1,521 111,75
  • OMX Tallinn−0,31 744,9
  • OMX Vilnius0,32977,88
  • S&P 500−0,415 460,48
  • DOW 30−0,1239 118,86
  • Nasdaq −0,7117 732,6
  • FTSE 100−0,198 164,12
  • Nikkei 2250,6139 583,08
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,93
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0091,83
  • OMX Baltic−0,11267,43
  • OMX Riga−1,521 111,75
  • OMX Tallinn−0,31 744,9
  • OMX Vilnius0,32977,88
  • S&P 500−0,415 460,48
  • DOW 30−0,1239 118,86
  • Nasdaq −0,7117 732,6
  • FTSE 100−0,198 164,12
  • Nikkei 2250,6139 583,08
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,93
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0091,83
  • 03.07.15, 09:45

Milleks Elroni vastu võidelda?

Mida peaks reisijate või riigi jaoks andma võitlus Elroni vastu, küsib Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.
Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.
  • Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.
  • Foto: Elron
Elron on riigi toel elades vajunud mugavustsooni, vaevumata teist suve välja tegema reisijate ängikogemustest täis tuubitud rongides,“ leidis Äripäeva ajakirjanik Mari Mets oma kolmapäevases arvamusloos „Elroni vastu aitab ainult takso“.
Arusaamatuks jääb, miks peaks meie vastu taksodega võitlema või miks üldse keegi (kui ehk Eesti bussiveoturul hetkel domineerivad ettevõtjad välja arvata) peaks Elroni vastu olema – kuidas see olukorda „täis tuubitud“ rongide osas parandaks?
Meil on ronge täpselt nii palju, kui neid 2009. aastal välja kuulutatud riigihankega osteti – 18 elektrirongi ja 19 diiselrongi (tegelikult küll 20, kuid üks neist on õnnetuse tagajärjel remondis). Hankega soetatava rongipargi suurus tugines toona kättesaadavatele reisijateveo numbritele.
Praegune turuolukord on oluliselt muutunud – Elroni reisijate arvud püstitavad kuust kuusse rekordeid, meie rongidega tehakse igapäevaselt 18 000 reisi ning see number kasvab. Kui aastal 2012 tehti Eestis reisrongidega 4,4 miljonit sõitu, siis sel aastal jõuame 6,2 miljoni reisini. Uued rongid on hästi vastu võetud.
Uute rongide ootuses
Äsjane jaanipäev oli ilmekas näide, et meie praegune veerem ei ole reisijate kvaliteetseks teenindamiseks enam piisav – liinil olid kõik meie diiselrongid, kuid ikkagi ei suutnud me teenindada kõiki soovijaid tasemel, mis vastaks klientide ootustele ja mida me ise soovime pakkuda. Seetõttu olemegi omanikule, Eesti riigile ette pannud soetada juurde kolm rongi, millega saaksime pakkuda suuremas mahus ja kõrgema kvaliteediga teenust.
Seejuures tuleb arvestada, et isegi kui valitsus ideaalsel juhul selle mahuka, umbes 30 miljoni euro suuruse investeeringu tänavu suvel heaks kiidab, jõuaksid uued rongid Eesti raudteedele alles 2018. aastal. Samas tähendaks antud otsus, et oleks olemas eeldused rongiliikluse arendamiseks ka pärast 2020. aastat – praeguse veeremipargiga oleme peagi olukorras, kus sellest on viimane välja pigistatud ning mitmetel raudteelõikudel jääbki ühenduste arv 3–5 reisi vahele päevas.
Olukorda saaks leevendada ka taksoga võrdse piletihinna kehtestamisega, mis tagaks hulga vabade istekohtade tekke. Selge, et seejuures jäetaks osa reisijaid ilma nende praegusest liikumisvõimalusest. Sellise sammu mõistlikkus jäägu lugeja otsustada. Elron töötab praegu leebemate arengute nimel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.06.24, 17:12
Kas sinu tänane büroo on parim? Selgitasime välja parima büroohoone omadused
Büroohoonet ei saa valida pelgalt hinna järgi. See on strateegiline äriotsus, mis mõjutab tööandja brändingut, töötajate rahulolu ning mõjutab klientide usaldust. Hoone omaniku Kapiteli kinnisvaraeksperdid tegid võrdluse kümnete ja kümnete ärihoonete seas, et aidata sul aru saada, miks Sõpruse Ärimaja on hetkel parim valik oma klassis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele